Monday, January 12, 2009

Sekadar renungan....

"Aku meminta kepada Tuhan setangkai bunga, segar, Ia beri kaktus berduri....




Aku minta kupu-kupu, diberiNya ulat berbulu.....Aku sedih dan kecewa....




Namun kemudian, kaktus itu berbunga indah sekali dan ........




Ulat itupun menjadi kupu-kupu yang sangat cantik......





Itulah jalan Tuhan, indah pada masaNya! Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan. Tapi Dia memberi apa yang kita perlukan. Kadangkala kita sedih, kecewa dan terluka. Tapi jauh di atas segalanya Dia sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita.
.
.
.

8 comments:

Inah said...

:)..suka pulak bila baca pagi2 ni :)

azizi said...

owh, kuch kuch hota hai ke ?

mazddaud said...

inah,

untuk mengubat hati yang lara....hehehehe

mazddaud said...

azizi,

kuch kuch hota hai...ha ha ha ha

you know....i know....oppss!!

[danial][ma] said...

hej! mazddaud...so if feel sad, get a ticket to Durham...hehehehe...;-)

mazddaud said...

hi danial,

i will..i will...my boss just approved my leave on June....hurayyyy!!!!

;-)
;-)
;-)

Anonymous said...

saya suka cactus

mazddaud said...

Puan A,

Saya pun suka cactus...senang nak jaga...sesuai sgt utk org malas macam saya..hehehehe

anyway, thanks sudi singgah sini..;-)